Wizytówki klasyczne nawiązują w swoim wyglądzie do pierwszych biletów wizytowych. Ich kolorystyka została utrzymana w barwach czerni i bieli. Głównym wyznacznikiem tworzenia tychże jest utrzymanie zasad proporcji i stylu, które mają wpływ na ich elegancję i ponadczasowość.
W średniowiecznych Chinach wizytówki nazywane były kartami wizytowymi, ponieważ ich pierwotnym celem było zaanonsowanie chęci spotkania między dwiema osobami. Wśród wyższych klas społecznych – arystokracji i kupców wizytówki służyły jako narzędzie reklamy. Korzystając z usług gońca osoba zainteresowana autopromocją dostarczała swoją wizytówkę pod drzwi przedstawiciela bogatej elity, a służący umieszczał ją wśród innych dostarczonych w ten sam sposób wizytówek. Następnie bogaty chiński biznesmen przeglądał wszystkie otrzymane karty i decydował z kim zaaranżować spotkanie i rozpocząć interesy. W późniejszym czasie chińscy urzędnicy otrzymali obowiązek posługiwania się wizytówkami w swojej pracy – umieszczali na nich swoje imię, nazwisko oraz pełnioną funkcję. Do Europy trafiły one podobno za pośrednictwem podróżnika Marco Polo i pełniły podobną funkcję jak w Chinach. Na przełomie XVIII i XIX wieku zaczęły służyć także do reklamowanie firm.
W klasycznych wizytówkach główną rolę bierze minimalizm, dlatego lepiej nie przesadzać z ilością informacji. Oczywiście najważniejsze będą tu imię i nazwisko posiadacza (oraz nazwa stanowiska jeżeli mamy do czynienia z wizytówką firmową). Pomimo utrzymania tradycyjnego stylu nie powinniśmy jednak pominąć informacji o e-mailu czy stronie internetowej. Brak odznaczających się elementów graficznych, warto wyróżnić naszą wizytówkę papierem lepszej jakości, bądź grawerunkiem.
W przeciwieństwie do innych rodzajów wizytówek odpowiednie rozmieszczenie elementów graficznych na klasycznych wizytówkach jest ściśle ustalone przez tradycję. Posiadacze takich biletów wizytowych kładą nacisk na zachowanie proporcji i minimalizm. Pamiętając o tych zasadach, możemy stworzyć prawdziwie elegancki kartonik. Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na ten temat. Zapraszamy do tej sekcji naszego poradnika.
Klasyczne wizytówki są świetnym wyborem dla osób, które cenią sobie minimalistyczny styl i elegancję. Jeżeli jest to wizytówka firmowa, to komunikuje, że twoja działalność łączy się z tradycyjnymi wartościami.
Klasyczna wizytówka z elementami graficznymi. Warto zwrócić uwagę na uszlachetnienie projektu za pomocą grawerunku (uwypuklenia liter).
Przykład klasycznej wizytówki z XIX wieku.
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania napisz do nas lub zadzwoń: info@wizytowki4you.pl lub +48 123 11 77 88