Elementy graficzne

Kolorystyka

Dobierając barwy naszej wizytówki, powinniśmy mieć na względzie, jakim celom będzie ona służyła.

  • Wizytówka biznesowa, powinna zawierać barwy, z których korzysta Twoja firma w ramach własnej identyfikacji graficznej. Zwykle są to kolory, które zawiera jej logo. Takie działania ułatwiają skojarzenie wizytówki z firmą oraz wpływają na umocnienie marki. Jeżeli Twoja firma nie ustaliła kolorów, jakimi się posługuje, warto poczytać o znaczeniu kolorów. Dzięki temu można dobrać barwy, które będą adekwatnie dopasowane do charakteru Twojej działalności.
  • Wizytówka klasyczna nawiązuje bezpośrednio do tradycyjnych form druku, dlatego też zawiera w sobie jedynie czerń i biel. Pozostanie przy dwóch, z góry narzuconych barwach, zmniejsza nieco możliwości, jeżeli chodzi o wyróżnienie wizytówki. Z drugiej strony dobrze zaprojektowany szablon budzi respekt i zaufanie wśród klientów, ze względu na swoją elegancję.
  • Wizytówka osobista pozostawia dowolność w doborze kolorów. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzać z ilością barw w przygotowywanym projekcie. Według szkoły dobrego projektowania trzy kolory (i ewentualnie ich odcienie) na jednej wizytówce powinny wystarczyć. W innym wypadku, ryzykujemy że projekt będzie nieczytelny i, po prostu, niezbyt atrakcyjny wizualnie. Ta zasada tyczy się także pozostałych rodzajów wizytówek.

Tło

Najlepszy rodzaj tła, to takie, które nie przeszkadza w czytelności wizytówki. Wyróżniamy:

  • tła proste- składają się tylko z jednej barwy. Zazwyczaj zwiększają czytelność, projektu, jeżeli dobrano do nich odpowiednio kontrastową czcionkę. Zazwyczaj z takiego tła korzystają projektanci wizytówek klasycznych i minimalistycznych.
    przykładowa wizytówka z jednolitym brązowym tłem
  • tła z teksturą- sprawiają, że wizytówka zyskuje kolejny, wyróżniający ją z tłumu, szczegół. Aby nie zmniejszyć czytelności wizytówki, tekstura nie powinna być zbyt „pstrokata” i dobrze dopasowana do wykorzystanego fontu.
    wizytówka z interesującą teksturą w stylu retro

Logo

Logo jest niemal niezbędnym elementem wizytówki każdej szanującej się firmy. Pomaga tworzyć markę i wpływa na skojarzenia potencjalnych klientów. Według szkoły tradycyjnego projektowanie ten firmowy znak powinien znaleźć się w prawym górnym rogu wizytówki. Nie jest to już jednak regułą i pojawia się coraz więcej projektów z inną konfiguracją. Reguła pozostaje jednak taka sama, logo powinno być pierwszą rzeczą, którą dostrzega odbiorca wizytówki.

wizytówka z logiem firmowym

QR kod

Zwiększająca się w ostatnich latach popularność QR kodów sprawiła, że jest to kolejny z elementów coraz częściej pojawiających się na wizytówkach. Zazwyczaj w takich wypadkach koduje on adresy stron internetowych, ale jego elastyczność sprawia, że możliwości jest znacznie więcej. Należy jednak pamiętać, że ze względu na wielkość samych wizytówek, nie możemy wprowadzać zbyt dużej ilości informacji, gdyż ryzykujemy, że program deszyfrujący będzie miał problem z odczytem.

wizytówka z qr kodem

Zdjęcie

Szczegółowa jakość druku cyfrowego sprawia, że na wizytówkach możemy umieszczać zdjęcia bez ryzyka, że utracą one swoje walory wizualne. Umieszczenie własnego fotograficznego portretu, to świetna metoda na wyróżnienie i zindywidualizowanie wizytówki. Często korzystają z tego firmy, które w ten sposób wprowadzają element osobowości do schematycznych wizytówek.

wizytówka ze zdjeciem dziewczynki

Grafika

Ładny obraz wkomponowany do wizytówki, to kolejny czynników, który wpływa na jej atrakcyjność. Rzecz niemal niezbędna, kiedy chcemy stworzyć kreatywną wizytówkę. Istnieje wiele sposobów twórczego wykorzystania grafiki. Mogą być to symbole reprezentujące dane teleadresowe, element tła, albo zabawny rysunek. Zobacz na poniższych obrazkach różne przykłady.

wizytówka z grafiką

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania napisz do nas lub zadzwoń: no-reply@wizytowki4you.pl lub +48 12 358 81 36