Dobierając barwy naszej wizytówki, powinniśmy mieć na względzie, jakim celom będzie ona służyła.
Najlepszy rodzaj tła, to takie, które nie przeszkadza w czytelności wizytówki. Wyróżniamy:
Logo jest niemal niezbędnym elementem wizytówki każdej szanującej się firmy. Pomaga tworzyć markę i wpływa na skojarzenia potencjalnych klientów. Według szkoły tradycyjnego projektowanie ten firmowy znak powinien znaleźć się w prawym górnym rogu wizytówki. Nie jest to już jednak regułą i pojawia się coraz więcej projektów z inną konfiguracją. Reguła pozostaje jednak taka sama, logo powinno być pierwszą rzeczą, którą dostrzega odbiorca wizytówki.
Zwiększająca się w ostatnich latach popularność QR kodów sprawiła, że jest to kolejny z elementów coraz częściej pojawiających się na wizytówkach. Zazwyczaj w takich wypadkach koduje on adresy stron internetowych, ale jego elastyczność sprawia, że możliwości jest znacznie więcej. Należy jednak pamiętać, że ze względu na wielkość samych wizytówek, nie możemy wprowadzać zbyt dużej ilości informacji, gdyż ryzykujemy, że program deszyfrujący będzie miał problem z odczytem.
Szczegółowa jakość druku cyfrowego sprawia, że na wizytówkach możemy umieszczać zdjęcia bez ryzyka, że utracą one swoje walory wizualne. Umieszczenie własnego fotograficznego portretu, to świetna metoda na wyróżnienie i zindywidualizowanie wizytówki. Często korzystają z tego firmy, które w ten sposób wprowadzają element osobowości do schematycznych wizytówek.
Ładny obraz wkomponowany do wizytówki, to kolejny czynników, który wpływa na jej atrakcyjność. Rzecz niemal niezbędna, kiedy chcemy stworzyć kreatywną wizytówkę. Istnieje wiele sposobów twórczego wykorzystania grafiki. Mogą być to symbole reprezentujące dane teleadresowe, element tła, albo zabawny rysunek. Zobacz na poniższych obrazkach różne przykłady.
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania napisz do nas lub zadzwoń: info@wizytowki4you.pl lub +48 123 11 77 88